Telewizja mobilna zdominowana przez Youtube

Lista przynależnych kategorii publikacji

  • Ponad 50 procent konsumentów przyznaje, że ogląda materiały VOD przynajmniej raz dziennie
  • 10 procent konsumentów ogląda materiały zgromadzone w serwisie Youtube przez ponad trzy godziny dzienni
  • 87 procent subskrybentów serwisów VOD przynajmiej raz w tygodniu urządza maratony, oglądając kilka odcinków seriali lub programów pod rząd

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały dostępne na żądanie (VOD - Video On Demand)  przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30 procent. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD - to dwa razy więcej niż w roku.

Coraz częściej przy oglądaniu wideo zamieniamy ekran telewizora lub monitora na swój smartfon. Od roku 2012 zanotowano 71 procentowy wzrost liczby konsumentów korzystających z TV na swoich telefonach. Użytkownicy najczęściej oglądają w ten sposób krótkie filmy, stworzone przez innych userów. Do oglądania dłuższych materiałów najchętniej wykorzystujemy tablety. Użytkownicy Netlixa w Stanach Zjednoczonych spędzają miesięcznie średnio 588 minut oglądając materiały wideo na tablecie, na smartfonie ponad dwukrotnie mniej (252 minuty).

Youtube zwiększa swoją przewagę nad pozostałymi serwisami, jeśli chodzi o czas korzystania z usługi. W wydanym w czerwcu 2015 roku Ericsson Mobility Report, odnotowano, że Youtube odpowiada niemal za połowę całości ruchu wideo w sieciach mobilnych. W raporcie TV & Media Report 2015 odnotowano, że już prawie 10 procent konsumentów ogląda materiały zgromadzone w serwisie Youtube przez ponad trzy godziny dziennie.

Jeden na trzech ankietowanych jest zdania, że bardzo ważny jest dla niego dostęp na ich domowym telewizorze do treści oferowanych przez Youtube i inne serwisy UGC. Na tych platformach naszybciej rośnie popularność filmów edukacyjnych i wideo poradników. Konsumenci przyznają, że tygodniowo oglądają średnio 73 minuty takich treści.

Coraz częściej użytkownicy stosują tzw. „binge watching” czyli maratony telewizyjne - oglądanie przynajmniej kilku odcinków seriali  programów TV pod rząd. „Binge watching” staje się dominującym trendem wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy korzystają z serwisow VOD, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Go. 87 procent subskrybentów tych serwisów urządza takie maratony przynajmniej raz w tygodniu.

Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab „TV and Media 2015” zawiera wyniki badania dotyczącego telewizji linearnej i rosnącej popularności nowoczesnych kanałów dostępu do programów telewizyjnych, filmów i UGC (User Generated Content).

Raport TV & Media Report 2015

Prezentacja kluczowych wniosków z raportu

Zobacz również: 

Nowy raport Ericsson TV & Media Report 2015

Filmy i tablet – duet idealny. Wiadomości z badań firmy Ericsson

 

Kontakt dla mediów

Katarzyna Pąk

Head of Marketing & Communications

Ericsson Sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa

http://media.ericsson.pl

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Anna Żmuda-Muszyńska

Rzecznik Prasowy AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza

Ericsson Sp. z o.o.

Ericsson Sp. z o.o.

Anna Wdowińska

Fundcja Edykacyjna Perspektywy

Ericsson sp. z o.o.

Ericsson sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszaw

Aneta Kranz

Ericsson Sp. z o.o.

Wojeciech Jabczyński

rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Załączniki

Wzrost oglądalności materiałów VOD

Wzrost oglądalności materiałów VOD

PNG 35,9 kB
Pobierz plik
Częstotliwość z jaką użytkownicy oglądają kilka odcinków seriali lub programów pod rząd

Częstotliwość z jaką użytkownicy oglądają kilka odcinków seriali lub programów pod rząd

PNG 32,1 kB
Pobierz plik
tv3.PNG

Rodzaje wideo najchętniej oglądane przez konsumentów

PNG 34,3 kB
Pobierz plik
Oglądalność linearnej TV i wideo w podziale na grupy wiekowe

Oglądalność linearnej TV i wideo w podziale na grupy wiekowe

PNG 55,8 kB
Pobierz plik
Średnia ilość minut korzystania z serwisów streamingu wideo i VOD przypadająca na pojedynczego użytkownika.

Średnia ilość minut korzystania z serwisów streamingu wideo i VOD

PNG 26,7 kB
Pobierz plik
infoWire.pl udostępnia bezpłatnie materiały dla mediów w jakości TV. Zmontowane nagranie oraz pełna wypowiedź eksperta w formie setki do pobrania tutaj: http://infowire.pl/generic/release/299180/przyszlosc-nalezy-do-wideo/

W 2020 r. 60% wszystkich danych przesyłanych w sieciach mobilnych mają stanowić dane wideo. Ich liczba zwiększy się do tego czasu aż 13-krotnie.

Pełna wypowiedź eksperta: http://infowire.pl/attachment/299180/732163/1_komunikacja_wideo/ – Arkadiusz Tracz, konsultant ds. strategii rozwoju sieci z Ericssona, o wideo w sieciach mobilnych.

Chcesz więcej materiałów? Zarejestruj się: http://infowire.pl/s2/registrationForm.html

Przyszłość należy do wideo

Źródło: YouTube
raport Ericsson TV & Media 2015

raport Ericsson TV & Media 2015

png 581,8 kB
Pobierz plik

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska