Nowy raport Ericsson TV & Media Report 2015
Nowy raport Ericsson TV & Media Report 2015
- Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2015 pokazuje, że konsumenci jeszcze intensywniej korzystają z usług wideo na żądanie; co trzecia godzina oglądania przypada na treści TV i video na żądanie
- Report wskazuje na wzrost oglądalności treści wideo na smartfonach o 71 procent od 2012 r.; niemal dwie trzecie czasu oglądania TV i wideo wśród nastolatków przypada na urządzenia mobilne
- Rosnącą popularnością cieszą się również treści generowane przez użytkownika; niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie
Ericsson (NASDAQ: ERIC) opublikował dziś najnowsze wydania corocznego raportu Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, przedstawiający poglądy i zwyczaje 680 konsumentów, co sprawia, że jest jednym z największych badań tego typu.
Kluczowym odkryciem jest fakt, że usługi wideo na żądanie (VOD) zaspokajają potrzeby konsumentów, umożliwiając im równocześnie zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Konsumenci spędzają obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo – to dwukrotnie więcej niż w 2011 r. Gdy dodamy to tej liczby treści nagrane i pobrane, 35 procent materiałów TV i video oglądanych jest obecnie w systemie VOD.
Dalsze odkrycia podkreślają znaczący wzrost liczby konsumentów oglądających treści wideo na urządzeniach mobilnych: 61 procent ogląda je obecnie na swoich smartfonach, co stanowi wzrost o 71 procent od roku 2012. Gdy uwzględnimy tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych.
Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów. Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie pokazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, takich jak YouTube, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo.
Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi: „Stały wzrost popularności usług strumieniowego przesyłania wideo na żądanie i UGC odzwierciedla jak ważne dla współczesnego widza są trzy czynniki: doskonała jakość treści, elastyczność i ogólna jakość doświadczenia. Innowacyjne modele biznesowe, które wspierają te trzy obszary, są teraz kluczowe przy tworzeniu interesujących i atrakcyjnych ofert TV i wideo”.
Inne ważne wnioski z Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2015 to:
Rośnie popularność maratonów telewizyjnych: oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO, 87 procent z nich odbywa takie maratony co najmniej raz w tygodniu.
Problemy z wyszukiwaniem treści: Połowa konsumentów oglądających telewizję liniową TV twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć niczego ciekawego do oglądania. Konsumenci odbierają zapowiedzi programów jako niewystarczająco inteligentne lub pozbawione indywidualnego charakteru.
Różne pakiety, różne postawy: Dwadzieścia dwa procent konsumentów, którzy nigdy nie posiadali płatnego abonamentu telewizyjnego, opłaca usługi dodatkowe (OTT).
Telewizja liniowa wciąż dominuje: popularność telewizji liniowej utrzymuje się na wysokim poziomie, głównie ze względu na dostęp do treści klasy premium i programów na żywo, takich jak transmisje sportowe, a także dzięki wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję linearną często funkcjonuje jako centralne miejsce „domowego ogniska”.
Wnoski z raportu Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2015, opartego o wywiady z ponad 22 500 osobami, przedstawiają zachowania 680 milionów konsumentów, co sprawia, że jest to największe tego typu badanie w branży telewizyjnej. Dzięki dodatkowym danym pochodzącym z pomiarów urządzeń i badań ilościowych, sprawozdanie prezentuje szczegółowe informacje na temat najnowszych zachowań konsumentów, postaw i oczekiwań związanych z telewizja i mediami oraz potencjalny wpływ tych trendów na współczesne modele biznesowe.
Wywiady przeprowadzono z konsumentami w wieku 16-59 i 60-69 lat w 20 krajach: Brazylii, Kanadzie, Chinach, Kolumbii, Francji, Niemczech, Grecji, Irlandii, Włoszech, Meksyku, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Korei Południowej, Szwecji, Tajwanie, Turcji, Wielkiej Brytanii, Ukrainie oraz Stanach Zjednoczonych. Wszyscy respondenci posiadali w domu szerokopasmowe łącze internetowe i oglądali telewizję/wideo przynajmniej raz w tygodniu.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland