Carl-Henric Svanberg: Wizja komunikacji dla wszystkich firmy Ericsson szybko staje się rzeczywistością
Carl-Henric Svanberg: Wizja komunikacji dla wszystkich firmy Ericsson szybko staje się rzeczywistością
Podczas Capital Markets Day firmy Ericsson w Sztokholmie, Carl-Henric Svanberg prezydent i CEO firmy, przedstawiał pozycję firmy oraz wizję zakładającą dalszy rozwój firmy, oparty o rozwiązania szerokopasmowe, usługi multimedialne oraz transformacje sieci.
Svanberg powiedział: „Nasza wizja przekuta w działanie sprawi, że wkrótce każdy, kto będzie chciał posiadać telefon komórkowy, będzie miał taką możliwość. Przewidujemy, że świat, gdzie komunikacja jest dostępna dla większości ludzi, dostęp do informacji jest stały a ich wymiana możliwa wszędzie i zawsze, wkrótce stanie się rzeczywistością. Naszym celem jest wprowadzenie na rynek usług szerokopasmowych w takim samym stopniu, w jakim wprowadziliśmy telefonię - sprawić, aby były one mobilne, dostępne oraz przystępne cenowo dla większości ludzi na świecie."
Firma Ericsson zakłada, że 2013 roku będzie 6,5 miliarda abonentów telefonii komórkowej oraz 0,5 miliarda użytkowników usług szerokopasmowych, przy czym więcej niż dwie trzecie z nich będzie posiadać dostęp mobilny. Wzrost dostępności usług szerokopasmowych sprawia, że konieczne jest stałe rozszerzenie możliwości sieci i ich funkcjonalności.
„Od wprowadzenia GSM 15 lat temu, operatorzy sieciowi uruchomili około trzech milionów bazowych stacji radiowych. Zbudowanie kolejnych kilku milionów stacji konieczne jest w przeciągu najbliższych pięciu lat, jeżeli chcemy zapewnić pokrycie sieciowe konieczne dla spodziewanego wzrostu liczby abonentów telefonii komórkowej. Dodatkowo możliwości i funkcjonalność obecnie dostępnych stacji radiowych muszą zostać rozszerzone i zmodernizowane, aby sprostać stałemu wzrostowi przewidzianemu dla mobilnych sieci dostępowych." - powiedział Carl-Henric Svanberg.
Managerowie podkreślali status firmy Ericsson jako lidera w świecie technologii, zalety wynikające ze skali działania firmy oraz obecność w wielu krajach. Cechy te są istotne i umożliwiają wyprzedzać rozwój rynku. Firma Ericsson przygotowuje się, aby sprostać pojawiającym się w przyszłości możliwościom, poprzez zwiększenie nakładów na R&D, które w ciągu przyszłych pięciu lat wyniosą 25 miliardów dolarów, oraz zwiększając swój udział R&D w rynku software. W ramach tych działań nastąpiły przejęcia w obszarach charakteryzujących się dużym wzrostem w integracji systemów, multimediach, routingu IP, dostępie szerokopasmowym oraz transmisji danych.
Trendy rynku w różnych regionach oraz dynamika rynku także były przedmiotem dyskusji. Omawiano również możliwości i wyzwania, jakie rynki te stawiają przed firmą Ericsson.
Ericsson miał zaszczyt gościć Borisa Nemesica, CEO Telecom Austria oraz Madsa Middleboe'a, CEO TDC Mobile Nordic, jako mówców podczas Capital Markets Day. Anders Runevad, wice-prezes i dyrektor sprzedaży SonyEricsson również uczestniczył w spotkaniu jako mówca.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu, Londynu i NASDAQ.