Ericsson z sukcesem kończy pierwszy etap w ramach kontraktu outsourcingowego z Netią
Ericsson z sukcesem kończy pierwszy etap w ramach kontraktu outsourcingowego z Netią
Ericsson zakończył na początku stycznia 2007, trwający pół roku okres przejściowy w ramach kontraktu outsourcingowego z Netią. W tym okresie Ericsson wziął pełną odpowiedzialność za utrzymanie i zarządzanie siecią operatora oraz przejął 325 pracowników z działów technicznych Netii.
Podstawowym sukcesem firmy Ericsson jest to, iż zmiana sposobu realizacji usług utrzymania sieci dokonała się w sposób niezauważalny dla klientów Netii. Dodatkowo proces przekazania działalności operacyjnej do firmy Ericsson nie wpłynął negatywnie na jakość funkcjonowania sieci. Jednocześnie jej rozwój oraz wprowadzanie nowych aplikacji postępuje zgodnie z założonym planem.
W ramach kontraktu Ericsson przejął 300 pracowników działów utrzymania sieci Netii. W drugiej połowie roku dołączyła do niej grupa 25 pracowników Pro Futuro - firmy przejętej przez Netię.
W ciągu pół roku obowiązywania kontraktu, przeprowadzono serię działań mających na celu połączenie organizacji. Wprowadzono nowe procedury, zastosowano nowe rozwiązania IS/IT, czy wreszcie, wymieniono flotę samochodową itp.
Krzysztof Jabłoński, Service Management Director w firmie Netia powiedział: “Ericsson potwierdził nasze oczekiwania, a umowa outsourcingowa okazała się dla nas korzystna. Netia uzyskała oszczędności w kosztach operacyjnych oraz większą elastyczność w zarządzaniu środkami. Jesteśmy w stanie sprawnie wprowadzać nowe usługi oraz skupić nasze działania na obsłudze klientów”.
Zakończenie pierwszego etapu w ramach kontraktu z Netią nie oznacza końca wyzwań dla firmy Ericsson. Konieczna jest dalsza standaryzacja i dopasowywanie organizacji. Dzięki zdobytym doświadczeniom, Ericsson sp. z o.o. może zostać centrum kompetencyjnym ds. utrzymania i zarządzania siecią w ramach korporacji Ericsson.
Kontrakt podpisany z Netią w kwietniu 2006 roku jest pierwszym tak znaczącym kontraktem na utrzymanie i zarządzanie siecią (managed services) w Europie Centralnej. Stanowi on istotną część strategii firmy Ericsson zarówno na świecie jak i w Polsce.