Polski konsument według firmy Ericsson
Polski konsument według firmy Ericsson
Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce, obalając jednocześnie wiele z mitów dotyczących rynkowych zachowań Polaków. Wywiady przeprowadził dział Consumer Lab firmy Ericsson.
Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych – taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje przykład SMS-ów są oni w stanie przekonać pozostałe grupy społeczne do nowinek technologicznych. Warto jednak pamiętać, że Polacy są nadal wrażliwy na cenę usług.
Rynek polski w większości aspektów wykazuje podobne trendy jak pozostałe kraje europejskie. W jednym przypadku różnica jest niezwykle widoczna. Polska jest krajem SMS-ów. Polacy prawie dwurkotnie częściej (6,5 dziennie), niż obywatele kolejnego z badanych krajów europejskich, wysyłają wiadomości tekstowe. SMS inicjuje ruch w sieci, gdyż z reguły Polacy odsyłają wiadomośc tekstową lub oddzwaniają.
Zastanawiąjące jest, że aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w przypadku 2% wydatki pokrywają firmy.
Badania odbyły się w kwietniu 2006 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.
Consumer & Enterprise Lab jest działem firmy Ericsson działającym od 1995 roku. Każdego roku przeprowadza on badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w ponad 10 krajach na świecie. W ten sposób Ericsson zyskuje istotne wsparcie dla rozwoju, marketingu oraz działań wzmacniających markę. Firma wspiera także swoich klientów w lepszym zrozumieniu rynku.
Ericsson kształtuje przyszłość mobilnej i szerokopasmowej komunikacji internetowej będąc liderem w dziedzinie technologii. Jako dostawca nowatorskich rozwiązań technologicznych w 140 krajach, pomaga w tworzeniu najpotężniejszych na świecie firm komunikacyjnych.