Smartfony pomagają zacieśniać więzy rodzinne – najnowszy raport firmy Ericsson
Smartfony pomagają zacieśniać więzy rodzinne – najnowszy raport firmy Ericsson
- Dzięki technologiom komunikacyjnym rodziny kontaktują się ze sobą częściej, są zdolne do lepszej organizacji codziennego życia
- Wiadomości tekstowe są coraz częściej używane w codziennej komunikacji pomiędzy członkami rodziny, zwłaszcza w sprawach praktycznych i organizacyjnych
- Rozmowa bezpośrednia nadal podstawą w komunikacji rodzinnej
Raport Ericsson ‘Bringing Families Closer Together “ dostarcza informacji dotyczących wpływu technologiii komunikacyjnych na życie amerykańskich rodzin. Opisuje sposoby kontaktu pomiędzy członkami rodziny, zarówno bezpośredniego, jak i tego przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje obraz zmian w życiu rodziny spowodowanych rozwojem technologii. Dane zostały zgromadzone w drodze wywiadów grupowych z rodzicami mieszkającymi w rejonie San Francisco. Raport uzupełniony został o badanie internetowe zrealizowane na tysiącu rodzin z terenu Stanów Zjednoczonych
Większość ankietowanych przyznaje, że dzięki smartfonom łatwiej jest zaplanować każdy dzień tygodnia dla całej rodziny i usprawnić codzienny kontakt, szczególnie między rodzicami a dziećmi.
Rodzice i dzieci różnią się preferowanym sposobem kontaktu. Coraz częściej do komunikacji między rodzicami i dziećmi wykorzystywane są wiadomości tekstowe. Ich udział w codziennej komunikacji zwiększa się od roku 2014. Wiadomości tekstowe dają pewność, że przekaz łatwo i w niezmienionej formie dotrze do wszystkich członków rodziny. Połączenia głosowe używane są coraz rzadziej, większość rodziców porozumiewa się z dziećmi od 2 do 5 razy w ciągu dnia. Połączenia głosowe częściej wykorzystują ojcowie niż matki.
Większość rodziców ustanawia własne zasady dotyczące używania telefonów przez ich dzieci. W prawie połowie ankietowanych rodzin (46%) dzieci mogą korzystać ze smartfonów w określonych porach dnia, najczęściej wieczorami i podczas weekendu.
Z badania Ericsson jasno wynika, że umiejętne wykorzystanie technologii, w tym wypadku smartfonów może pomóc rodzinom w lepszej organizacji życia. 82% rodzin przepytanych przez Ericsson uważa, że dzięki smartfonom jest w stanie lepiej zarządzać swoimi aktywnościami, tak aby poświęcac więcej czasu rodzinie. Czas wolny spędzany jest przede wszystkim na wspólnym oglądaniu filmów (65% rodzin) i rozmowach (56% rodzin).
Zobacz raport Ericsson Bringing Families Closer Together
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland