Ericsson przejmie dział usług nadawczych firmy Technicolor
Ericsson przejmie dział usług nadawczych firmy Technicolor
- Po przejęciu działu usług nadawczych (Broadcast Services Division) firmy Technicolor Ericsson stanie się czołowym dostawcą Managed Services dla nadawców
- Ericsson przejmie także największych nadawców jako klientów, około 900 wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz operacje emisji we Francji, Wielkiej Brytanii i Holandii
- Przewiduje się, że przejęcie zostanie sfinalizowane w połowie 2012 r.
- Cena zakupu w wysokości 19 mln EUR i potencjalny wykup z zysku do 9 mln EUR zostały określone na podstawie szacunku przychodów z usług nadawczych na rok 2015
Firma Ericsson, światowy lider w dziedzinie technologii i usług telekomunikacyjnych, poinformowała, że złożyła wiążącą ofertę przejęcia działu usług nadawczych firmy Technicolor, światowego lidera w zakresie technologii związanych z sektorem mediów i rozrywki, mającego centralę we Francji. Sfinalizowanie transakcji podlega powszechnie przyjętym ustawowym zatwierdzeniom administracyjnym i konsultacjom.
Ericsson przejmie także około 900 wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz operacje emisji we Francji, Wielkiej Brytanii i Holandii obsługujące kilku czołowych nadawców. Firma będzie mogła znacznie rozszerzyć swoje dotychczasowe usługi nadawcze pod względem liczby zarządzanych kanałów i obsługiwanych gospodarstw domowych.
Przejęcie jest zgodne ze strategią firmy Ericsson w obszarze Managed Services. Przewiduje on m.in. poszerzenie możliwości w obszarze emisji. Ericsson stosuje model biznesowy usług zarządzanych wprowadzony w operacjach telekomunikacyjnych, co pozwala poprawiać efektywność, wprowadzać innowacje i zwiększać przychody nadawców.
„W związku z przechodzeniem na telewizję wieloplatformową, dostępną na żądanie, branża telewizyjna podlega ogromnym zmianom. Współpraca z zaufanym partnerem pozwoli nadawcom łatwiej sprostać rosnącej złożoności komercyjnej i technicznej, a także coraz silniejszej konkurencji na rynku telewizyjnym" — powiedział Magnus Mandersson, wiceprezes wykonawczy i szef działu usług globalnych (Global Services) w firmie Ericsson. „Łączymy pozycję lidera w dziedzinie usług i technologii z inwestowaniem strategicznym w operacje emisji, zdolności nadawcze i kompetencje”.
Frederic Rose, dyrektor generalny firmy Technicolor, zadeklarował: „Transakcja ta jest zgodna ze strategią firmy Technicolor przewidującą koncentrowanie się na rozwiązaniach zwiększających rentowność multimediów, na nowych obszarach biznesowych oraz na poprawie wyników finansowych. Dla firmy Ericsson usługi zarządzane są podstawowym obszarem działalności. Po sfinalizowaniu tego przejęcia obszar ten, dzięki jej wiedzy i globalnej skali działania będzie mógł odgrywać ważną rolę w światowej branży nadawczej".
Ericsson jest jednym z największych dostawców usług zarządzanych dla operatorów telekomunikacyjnych. Firma zainwestowała znaczne środki w procesy i narzędzia w tym segmencie. Tym przejęciem Ericsson rozszerza ofertę usług zarządzanych dla nadawców medialnych i potwierdza swoje długoterminowe plany i zaangażowanie w tym obszarze.
Ericsson jest największym niezależnym dostawcą usług emisji w krajach skandynawskich. Ma zawarte umowy w sprawie usług zarządzanych z nadawcami w Europie i Azji. Po tym przejęciu Ericsson będzie największym niezależnym dostawcą usług emisji w Europie.
Usługi zarządzane są przykładem stałej innowacyjności firmy Ericsson — po utworzeniu tego modelu biznesowego dla operatorów telekomunikacyjnych 15 lat temu Ericsson w ostatnich latach z powodzeniem wprowadza go także w innych obszarach, takich jak sektor użyteczności publicznej i media.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska