Polacy uwielbiają nowe technologie
Polacy uwielbiają nowe technologie
- Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa, szczególnie doceniająca najnowsze technologie – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson. Przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy nadają ton w polskim internecie.
- Tak duża grupa pionierów dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i wprowadzania nowych technologii.
Przebojowa młodzież, profesjonaliści, eksperymentatorzy – tak nazwał Ericsson trzy grupy użytkowników internetu, którzy wyznaczają trendy konsumenckie. Właśnie te trzy grupy razem są pionierami, którzy jako pierwsi wypróbowują nowe technologie i usługi.W Polscejest ich aż 6,1 mln. Co ciekawe, z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że odsetek takich osób w Polsce jest większy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej. Stanowią w naszym kraju ok. 32 proc. wszystkich internautów. To poziom porównywalny do Wielkiej Brytanii (33 proc.) i zaawansowanych technologicznie Stanów Zjednoczonych (32 proc.) ale wyższy, niż w Niemczech (28 proc.) czy we Włoszech (29 proc.).
Fakt, że grupa ta w Polsce jest tak liczna, dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i wprowadzania nowych technologii. To właśnie te 32 proc. internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy – tak zwanych naśladowców i maruderów, którzy jako ostatni przyswajają sobie nowe rozwiązania.
Kim są ci, którzy dyktują internetowe trendy?
Grupa przebojowej młodzieży to 7 proc. polskich internautów. To osoby w wieku od 15 do 24 lat. Cenią dobrą zabawę, lubią wyrażać siebie, fascynuje ich sukces materialny i modne marki. Dla nich technologia jest czymś oczywistym. Chcą stale łączyć się z Internetem, słuchać muzyki, chcą mieć najnowsze modele telefonów. Korzystają z wielu nowych usług i technologii. Nie są lojalni wobec marek – wybierają to, co jest obecnie na topie.
Profesjonaliści stanowią 10 proc. internautów. Ponad 70 proc. z nich mieści się w przedziale wiekowym 25-39 lat. Profesjonaliści bardzo poważnie podchodzą do swoich karier. Miarą sukcesu są dla nich nie tylko dobra materialne, ale również indywidualne osiągnięcia. Są otwarci na nowe technologie i najbardziej cenią w nich funkcjonalność. Wybierają telefony stylowe i biznesowe.
Eksperymentatorzy to grupa, która lubi się wyróżniać z tłumu. Stanowią 15 proc. wszystkich internautów. Dbają o swój wizerunek, są ambitni i kreatywni. Lubią korzystać z najnowszych technologii i chwalić się nimi. To dla operatorów szczególnie ciekawa grupa, ponieważ jest bardzo otwarta na nowe usługi telekomunikacyjne. 43 proc. spośród eksperymentatorów ma od 25 do 39 lat, kolejne 19 proc. to osoby od 40 do 49 lat.
- Ericsson regularnie prowadzi szerokie badania rynku konsumenckiego, by wskazać, w którym kierunku powinni się rozwijać operatorzy. Sposób korzystania z Internetu dynamicznie się zmienia, a oczekiwania konsumentów stale rosną. Jedno jest pewnie – operatorzy muszą na nie szybko odpowiadać i zapewniać odpowiednią jakość sieci - mówi Staffan Henriksson, prezes Ericsson Sp. z o.o.
O Ericsson ConsumerLab
Ericsson ConsumerLab to jednostka badawcza, której główną ofertą są dogłębne analizy. Mamy przeszło 15-letnie doświadczenie w badaniach konsumenckich, które obejmują analizę ludzkich wartości i zachowań, w tym sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Nasze wyniki badań konsumentów są uwzględniane w strategii, marketingu i zarządzaniu produktami Grupy Ericsson. Nasza wiedza ułatwia operatorom wprowadzanie atrakcyjnych, dochodowych usług.
Pozyskujemy wiedzę realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich — które statystycznie odzwierciedlają opinie 1,1 miliarda ludzi . Stosujemy zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Poświęcamy setki godzin na pogłębione wywiady i koncentrujemy się na grupach konsumentów z różnych kultur. Nasze badania obejmują ogólne trendy rynkowe i konsumenckie oraz pogłębione analizy określonych obszarów.
Aby być blisko rynku i konsumentów, zespół Ericsson ConsumerLab ma członków w większości regionów rynku firmy Ericsson. Jako część Grupy Ericsson doskonale rozumiemy rynek teleinformatyczny i związane z nim modele biznesowe. Ta szeroka wiedza jest czymś wyjątkowym i stanowi podstawę naszej wiarygodności i integralności. Widzimy pełny obraz, rozumiemy role jednostek i wiemy, co to oznacza dla przyszłych trendów i usług.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska