Ericsson dostawcą technologii mobilnego Internetu
Ericsson dostawcą technologii mobilnego Internetu
19% Polaków jest zainteresowanych mobilnym łaczem szerokopasmowym - podaje Ericsson Consumer Lab.
Ericsson wraz z operatorami Polkomtel i PTC uruchomił w 2009 w Polsce technologię HSPA+, umożliwiając potencjalnym klientom mobilnego Internetu transmisje danych do 21 Mbps.
14% respondentów twierdzi, że korzysta z usługi mobilnego Internetu szerokopasmowego. Paradoksalnie respondenci korzystajacy z mobilnego internetu, najczęściej używają go w domu (42%), rzadziej na wakacjach (12%) i w pracy (10%). 19% Polaków jest zainteresowanych dostępem do mobilnego Internetu w przyszłości co wskazuje na duży potencjał rozwojowy tego produktu.
W 27% polskich gospodarstw domowych jest dostępny laptop, który jest najczęściej wykorzystywanym urządzeniem do połączeń z mobilnym Internetem, natępny w kolejności jest komputer stacjonarny i telefon komórkowy.
Zgodnie z aktualnym badaniem odsetek laptopów w gospodarstwach domowych wzrósł o 20 punktów procentowych. W badaniu z 2006 roku tylko 7% badanych miało w domach dostęp do laptopa. Z krajów europejskich objętych badaniem wyprzedzamy jedynie Czechy, gdzie 21% respondentów twierdzi, że może korzystać w gospodarstwie domowym z laptopa. Prym wiedzie Szwecja, gdzie w siedmiu na dziesięć domów jest laptop. Równie wysoki odsetek odnotowano w Wielkiej Brytanii (53%) i Włoszech (41%). Światowa średnia gospodarstw w których jest dotęp do laptopa wynosi 36%.
Z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że zapotrzebowanie na Internet w Polsce, w tym mobilny internet szerokopasmowy jest bardzo wysokie. Nadzieję na zaspokojenie rosnących apetytów konsumentów daje wykorzystanie potencjału HSPA oraz rozwój technologii LTE. Ericsson posiada 49% spośród wszystkich komercyjnych sieci HSPA na świecie.
Więcej informacji na temat wyników badania Ericsson Consumer Lab 2009 oraz 2006 na stronie www.ericsson.com/pl/consumer_lab/index.shtml
Na stronie znajdują się również filmy, w których wyniki badania komentują Katarzyna Pąk, dyrektor Działu Marketingu i Komunikacji firmy Ericsson w Polsce oraz przedstawiciele Ericsson Consumer Lab Pär Karlsson i Susanna Lewis.
O badaniu Consumer Lab Polska 2009
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.
O Consumer Lab
Consumer Lab istnieje od 15 lat w ramach Grupy Ericsson skupiając się na poznawaniu zachowań konsumentów. Każdego roku przeprowadza badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w 11 krajach na 4 kontynentach na świecie. Badania Consumer Lab są reprezentatywne dla 1,1 miliarda ludzi na całym świecie.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich” poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 75.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 32,2 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.
Zapraszamy na
www.ericsson.com/pl
twitter.com/ericsson_poland
youtube.com/ericssonpolska