Ericsson sprzedaje portfolio produktów TEMS firmie Ascom
Ericsson sprzedaje portfolio produktów TEMS firmie Ascom
Ericsson doszedł do porozumienia w sprawie przekazania firmie Ascom swojego portfolio rozwiązań oferowanych pod marką TEMS. Zwierają one narzędzia do monitorowania widma częstotliwości oraz planowania sieci radiowych. Umowa zakłada przejście do firmy Ascom około 300 pracowników, z których 180 pracuje obecnie w Szwecji. Zamknięcie transakcji spodziewane jest w czerwcu 2009. Poprzez sprzedaż Ericsson przebudowuje swoje portfolio Professional Services skupiając się bardziej na ofercie serwisów.
Produkty marki TEMS dostarczają narzędzi do monitorowania widma częstotliwości oraz planowania sieci radiowych. Rozwiązania te ułatwiają planowanie, implementację oraz optymalizację sieci telekomunikacyjnych.
Marka TEMS jest szeroko rozpoznawalna jako wiodąca w branży telekomunikacyjnej a produkty nią sygnowane są dostarczane do 20 największych na świecie operatorów telefonii bezprzewodowej. Cena zakupu wynosi 190 milionów CHF, wyłączając majątek spółki oraz zobowiązania.
Dzięki sprzedaży Ericsson przebudowuje swoje portfolio Professional Services, skupiając się bardziej na ofercie serwisów. Koncetracja na serwisach telekomunikacyjnych spowodowała ograniczenie wartości strategicznej oferty produktów pod marką TEMS dla firmy Ericsson.
Ericsson wierzy, że ta transakcja pozwoli produktom TEMS na dalszą realizację ich potencjału rozwoju, biorąc pod uwagę duże kompetencje, rozpoznawalność, wiodące w branży produkty oraz pokaźną bazę klientów. Będzie to również pozytywny krok dla klientów firmy Ericsson, partnerów oraz pracowników, którzy skorzystają z tej transakcji.
JP Morgan jest jedynym doradcą finansowym firmy Ericsson w tej transakcji.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu i NASDAQ.