Ericsson na VI Kongresie Technologicznym firmy Polkomtel
Ericsson na VI Kongresie Technologicznym firmy Polkomtel
Społeczeństwo cyfrowe staje się faktem. Strategiczne przesłanie Wiceprezesa Firmy Ericsson na świat poparte pokazem HSDPA (7,2 Mb/s) na VI Kongresie Technologicznym w Warszawie.
Polkomtel jest największym klientem firmy Ericsson w Polsce. Obie firmy pracują wspólnie, by dać klientom możliwość korzystania z najnowszych technologii multimedialnych – prezentację z takim przekazem przedstawił wiceprezes firmy Ericsson, odpowiedzialny za marketing i sprzedaż na świat Bert Nordberg. Prezentacja odbyła się w ramach Kongresu Technologicznego Polkomtela.
Współpraca obu firm pozwala na rozwój rynku, poprzez wdrażanie najnowszych rozwiązań. Ericsson dostarcza zarówno aplikacje multimedialne, jak i infrastrukturę 2G i 3G, oraz usługi scalające obie te dziedziny w jedną całość.
Udostępnianie większych przepustowości mobilnego Internetu jest konieczne, bowiem rynek telekomunikacyjny się redefiniuje – podkreślał Bert Nordberg. Różne jego segmenty przenikają się wzajemnie. Ogromną rolę zaczynają pełnić multimedia. Według przytaczanych przez Ericsson danych, internauci ściągnęli już 3 mld piosenek, 50 milionów programów telewizyjnych. World of Wardcraft, jedna z najbardziej znanych na świecie gier online ma już 9 mln użytkowników. Rośnie popularność kontentu tworzonego przez samych użytkowników. W pierwszym roku działalności SeeMe TV 12 mln razy pobrano pliki, zamieszczone w serwisie przez internautów.
Aby korzystać z wszystkich możliwości, jakie oferują mobilne multimedia niezbędny jest szerokopasmowy Internet. Na przykład, by ściągnąć plik wideo o wielkości 5MB w „tradycyjnej” technologii WCDMA (384 kb/s), potrzeba aż 2,2 minuty. W technologii HSPA 3,6 Mb/s – już tylko 13,9 sekund. W najnowszej – HSPA 7,2 mb/s ten czas skraca się o połowę do 6,9 sekundy. Technologia ta może wydawać się futurystyczna, ale w rzeczywistości jest już dostępna w Polsce. Zademonstrowana została w trakcie trwania VI Kongresu Technologicznego.
Jak wykazały badania, przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab, Polacy chcą korzystać z zaawansowanych usług telefonii komórkowej. Interesujemy się nimi niemal w tym samym stopniu co Japończycy – światowi liderzy korzystania z nowoczesnych technologii mobilnych. Podobnie, jak na całym świecie, pionierami nowych technologii są przede wszystkim ludzie młodzi, elastyczni, chłonący wszelkie nowinki. Wśród nich jest wielu uczniów i studentów. W nieco starszej grupie wiekowej zwykle są to osoby z wyższym wykształceniem, nierzadko na kierowniczych stanowiskach, bądź prowadzące własne firmy.
Pokaz aplikacji multimedialnych na stoisku firmy Ericsson dopełnia wystąpienia Berta Nordberga.