Wi-Fi Calling receptą na brak zasięgu sieci komórkowej?

Lista przynależnych kategorii publikacji

  • Wi-FI Calling umożliwia prowadzenie rozmów i wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą sieci WiFi.
  • Usługa operatorska może działać jako aplikacja lub wbudowany komuinikator zgodny ze standardem 3GPP 
  • W krajach objętym badaniem Ericsson „Wi-Fi calling finds its voice” dostępność usługi Wi-Fi Calling systematycznie rośnie

Raport Ericsson „Wi-Fi calling finds its voice” opisuje wpływ usługi Wi-Fi Calling na zachowania użytkowników w codziennej komunikacji, oraz na postrzeganie operatorów którzy wprowadzają tą usługę na rynek. Pokazuje również jak Wi-Fi Calling oceniają użytkownicy wyjeżdzający do innych krajów.

Usługa Wi-Fi Calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. WiFi Calling można zaimplementować jako aplikacja lub wykorzystać wbudowany zgodny ze standardem 3GPP komunikator.

Mimo że użytkownicy smartfonów dzwonią i wysyłają smsy przebywając w pomieszczeniach dwa razy częściej niż podczas przebywania na dworze, satysfakcja z usług operatorów jest relatywnie niska. Obecnie jedynie 3 na 10 użytkowników jest zadowolonych z połączeń  wykonywanych za pomocą swoich smartfonów w pomieszczeniach zamkniętych. Usługa Wi-Fi Calling umożliwia zwiększenie zasięgu i jakości połączeń, daje to operatorom szansę na wzrost satysfakcji swoich klientów z usług oferowanych przez telekom.

Rozwój usługi Wi-Fi Calling widać wyraźnie w 11 krajach które zostały objęte badaniem Ericsson ConsumerLab (Brazylia, Chiny, Niemcy, Włochy, Indie, Japonia, Rosja, Korea Południowa, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone). Od 2011 dostępność tej usługi w gospodarstwach domowych zwiększyła się z 30% do 61% w roku 2014.

Oferowana przez operatorów usługa Wi-Fi Calling poza poprawą jakości rozmów jest również sposobem na wygodniejsze korzystanie z telefonu w czasie podróży do innych krajów, bez konieczności korzystania z roamingu. 

Całość raportu: http://bit.ly/ericssonwificalling

                                                                                                             

Kontakt dla mediów

Katarzyna Pąk

Head of Marketing & Communications

Ericsson Sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa

http://media.ericsson.pl

Aneta Kranz

Ericsson Sp. z o.o.

Wojeciech Jabczyński

rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Anna Żmuda-Muszyńska

Rzecznik Prasowy AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza

Ericsson sp. z o.o.

Ericsson sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszaw

Ericsson Sp. z o.o.

Ericsson Sp. z o.o.

Anna Wdowińska

Fundcja Edykacyjna Perspektywy

Załączniki

satysfakcjazpołączenia.jpg

satysfakcjazpołączenia.jpg

jpg 2,0 MB
Pobierz plik
infoWire.pl udostępnia bezpłatnie materiały dla mediów w jakości TV. Zmontowane nagranie oraz pełna wypowiedź ekspertki w formie setki do pobrania tutaj: http://infowire.pl/generic/release/299814/rozmawiaj-przez-wi-fi-za-granica/

Aż 88% podróżujących nie chce korzystać z roamingu, a 23% wyłącza telefon za granicą, żeby uniknąć wysokich kosztów połączeń. Na popularności będzie zyskiwała usługa Wi-Fi calling, która umożliwia dzwonienie z hotspotów.

Pełna wypowiedź ekspertki: http://infowire.pl/attachment/299814/733076/katarzyna_pak_wi_fi_calling/ – Katarzyna Pąk, dyrektor ds. marketingu i komunikacji z Ericssona, o usłudze Wi-Fi calling.

Chcesz więcej materiałów? Zarejestruj się: http://infowire.pl/s2/registrationForm.html

Rozmawiaj przez Wi-Fi za granicą

Źródło: YouTube

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska