Sztuczna inteligencja zastępuje ekrany smartfonów

Lista przynależnych kategorii publikacji

Użytkownicy smartfonów deklarują w badaniach Ericsson, że oczekują urządzeń o większych ekranach i jednocześnie o dłuższym działaniu baterii. Rozwiązaniem może być inteligentny asystent, który zniweluje potrzebę korzystania z ekranu dotykowego smartfona lub tabletu. Według badaczy Ericsson ConsumerLab - 85 procent użytkowników smartfonów deklaruje, że inteligentna elektronika ubieralna (ang. wearables) stanie się powszechna w ciągu najbliższych pięciu lat. Połowa respondentów wierzy, że będzie mogło komunikować się z domowymi urządzeniami w ten sam sposób jak z drugą osobą. Taki sposób interakcji z przedmiotami i otoczeniem mógłby być możliwy przy wykorzystaniu interfejsów sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja umożliwi interakcję z przedmiotami bez konieczności wykorzystania do tego celu ekranu smartfona.

Pytani konsumenci wierzą, że sztuczna inteligencja przejmie pełną odpowiedzialność za wiele codziennych aktywności takie jak wyszukiwanie informacji w internecie czy porady podczas podróży.  Powyższe czynności już teraz w dużym stopniu wykonywane mogą być przez obecne w smartfonach interfejsy sztucznej inteligencji. Zauważalna jest jednak chęć wykorzystania sztucznej inteligencji do zaawansowanych zastosowań. 44 procent respondentów uważa że dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w roli nauczyciela.

 Czas ekranów rozpoczął się w latach 50 dwudziestego wieku, w momencie w którym telewizja trafiła do masowego odbiorcy. Ilość ekranów w statystycznym gospodarstwie domowym zwiększała się wraz z wejściem na rynek komputerów osobistych i (kilka lat temu) smartfonów i tabletów. W 2011 roku sprzedaż smartfonów i tabletów przewyższyła sprzedaż komputerów osobistych.

Badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab  w tym samym roku wykazało, że użytkownicy smartfonów mieszkający w Nowym Jorku i Paryżu w ciągu dnia spędzają więcej czasu przez ekranami swoich urządzeń niż wykonując inne czynności. Ciągle korzystanie z urządzenia trzymanego w dłoni często nie jest praktyczne. Po 60 latach dominacji, ekrany mogą już niedługo odejść  w niepamięć - połowa użytkowników smartfonów uważa, że czas popularności tych urządzeń przeminie w ciągu najbliższych pięciu lat.

Mała pojemność baterii jest problemem dla użytkowników smartfonów, a rozmiary urządzeń w dalszym ciągu rosną. Mimo tego że większość dużych posiada ekrany o przekątnej mniejszej niż 6 cali, badanie Ericsson wykazało że 31 procent użytkowników smartfonów chce żeby ich urządzenie miało ekran o przekątnej 7−8 cali a kolejne 30 procent chce 6 cali, w czasie kiedy 78 procent chce mniej martwić się o stan naładowania baterii.

Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016" pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.

Zobacz również: 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2016. Early adopters przestają się liczyć.

Więcej informacji o raporcie 10 Hot Consumer Trends for 2016

Raport

Infografika

Prezentacja

Film

Kontakt dla mediów

Katarzyna Pąk

Head of Marketing & Communications

Ericsson Sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa

http://media.ericsson.pl

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Anna Żmuda-Muszyńska

Rzecznik Prasowy AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza

Ericsson Sp. z o.o.

Ericsson Sp. z o.o.

Anna Wdowińska

Fundcja Edykacyjna Perspektywy

Ericsson sp. z o.o.

Ericsson sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszaw

Aneta Kranz

Ericsson Sp. z o.o.

Wojeciech Jabczyński

rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Załączniki

Role, jakie według użykowników smartfonów powinna spełniać sztuczna inteligencja

Role, jakie według użykowników smartfonów powinna spełniać sztuczna inteligencja

png 45,9 kB
Pobierz plik

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska