VimpelCom i Ericsson nawiązują relacje partnerskie warte ponad 1 mld USD
VimpelCom i Ericsson nawiązują relacje partnerskie warte ponad 1 mld USD
- Partnerstwo to oznacza duży krok w utrzymaniu przywództwa cyfrowego VimpelCom dzięki przekształceniu tradycyjnej infrastruktury telekomunikacyjnej w globalną cyfrową architekturę IT
VimpelCom Ltd. (NASDAQ:VIP), międzynarodowa firma z branży komunikacji i technologii, której misją jest wprowadzenie każdego klienta do cyfrowego świata, ogłosiła nawiązanie relacji partnerskich w zakresie oprogramowania z firmą Ericsson (NASDAQ: ERIC), których wartość szacuje się na 1 mld USD i które radykalnie przekształcą globalną infrastrukturę IT firmy VimpelCom.
Partnerstwo obejmuje kompletne zastąpienie infrastruktury IT VimpelCom w 11 krajach i w 12 strefach czasowych – w skali, która jest największa i najbardziej ambitna w historii branży. VimpelCom przeprowadzi cyfryzację i globalizację swojej infrastruktury Business Support Systems (BSS), korzystając z nowego oprogramowania i technologii chmury dostarczonej przez Ericsson.
Umowa odzwierciedla zaangażowanie VimpelCom w dostarczanie klientom najlepszych usług za pośrednictwem nowatorskich rozwiązań i współpracy pomiędzy branżami. Rozwiązanie Digital Stack pozwoli przyspieszyć rozwój produktów i usług, natomiast dostarczanie i użycie analityki niemal w czasie rzeczywistym umożliwi większą personalizację usług dla klientów. Ponadto prostszy interfejs użytkownika również poprawi doświadczenia klienta na każdym poziomie korzystania.
Jean-Yves Charlier, Chief Executive Officer, VimpelCom, powiedział: „Jest to fundamentalny kamień milowy w naszej transformacji – idziemy naprzód, opierając się na strategii, która zmieni VimpelCom w prawdziwego cyfrowego pioniera. Nowe rozwiązanie Digital Stack pomoże nam lepiej zareagować na potrzeby klientów, jednocześnie centralizując i upraszczając naszą działalność biznesową, tworząc proste i elastyczne operacje, co przełoży się na efektywniejszą kosztowo strukturę w ramach całej działalności globalnej”.
W wyniku cyfrowej transformacji zarządzanie systemami IT VimpelCom stanie się bardziej inteligentne, prostsze i gotowe na przyszłe rozwiązania. Firma przygotowuje się do wprowadzenia nowych usług cyfrowych dla swoich klientów w oparciu o zaawansowaną sieć, co pozwoli wspierać przyszłe funkcje i usługi. Oprócz znaczącej redukcji kosztów operacyjnych[1], usprawniona struktura technologiczna pozwoli VimpelCom na szybkie wprowadzenie swojej nowatorskiej strategii cyfrowej, w szczególności w obszarze rozrywki mobilnej, komunikacji, Internetu Rzeczy (IoT) oraz mobilnych usług finansowych. Wraz z wprowadzeniem szerszej oferty usług cyfrowych, firma VimpelCom będzie miała możliwość zaoferowania klientom dostosowanych ofert, pozbawionego problemów doświadczenia online oraz szybkości i wygody związanej z uproszczoną i w pełni cyfrową obsługą klienta.
Dysponując dostępem do 10 procent globalnej populacji, VimpelCom odgrywa unikalną rolę w tworzeniu cyfrowych sposobów na wsparcie klientów, w szczególności na wschodzących rynkach, gdzie dopiero rozpoczyna się korzystanie z technologii 3G i 4G LTE.
Hans Vestberg, Prezes firmy Ericsson powiedział: „We w pełni połączonym świecie sukces operatorów wymaga produktywności, elastyczności i wydajności. Unikalna infrastruktura BSS firmy Ericsson jako koncepcja usług w połączeniu z naszymi wiodącymi możliwościami w zakresie usług i technologii wesprze VimpelCom w realizacji tych ambicji i pozycjonowaniu firmy z myślą o przyszłym rozwoju, ponieważ ICT przekształca branże na całym świecie”.
Globalne partnerstwo strategiczne między VimpelCom i Ericsson odzwierciedla zaangażowanie obu firm we wprowadzanie nowych usług cyfrowych dla klientów VimpelCom. Jako zaufany partner, Ericsson umożliwi kompleksową cyfrową transformację VimpelCom, która obejmuje zarządzanie i obsługę nowego cyfrowego środowiska BSS w oparciu o działającą w chmurze cyfrową architekturę systemów wsparcia z rozwiązaniem Revenue Manager firmy Ericsson na czele.
Yogesh Malik, Group Chief Technology Officer, VimpelCom, powiedział: „Przyszłość wiąże się z działaniem w czasie rzeczywistym, dostosowywaniem ofert oraz sprawianiem, że będą one ważne i interesujące dla klientów poruszających się po cyfrowym świecie. Ten krok technologiczny ma dla VimpelCom ogromne znaczenie i tworzy część naszej strategii związanej z przekształceniem się w dynamiczną firmę, która rozumie klientów i odpowiada na ich cyfrowe potrzeby. Jedynie poprzez inwestowanie w najnowszą technologię i pełną cyfryzację możemy oferować nowatorskie i konkurencyjne usługi w całej Grupie. Ponadto pionierska technologia Digital Stack umożliwi nam świadczenie nowych usług cyfrowych, które będą dostępne dzięki przyszłym sieciom, w tym 4G LTE i nowszym”.
Informacje o VimpelCom
VimpelCom (NASDAQ: VIP) to międzynarodowa firma z branży komunikacji i technologii z siedzibą w Amsterdamie, której wizja opiera się na wprowadzaniu nowych możliwości dla klientów poruszających się w cyfrowym świecie. Obecna na najbardziej dynamicznych rynkach świata, firma VimpelCom zapewnia ponad 200 milionom klientów usługi głosowe, szerokopasmowego internetu, oraz usługi cyfrowe. Celem VimpelCom jako pioniera technologii jest przeprowadzenie dużej transformacji, która umożliwi wprowadzenie do cyfrowego świata każdego klienta. VimpelCom oferuje usługi klientom na 14 rynkach, takich jak Rosja, Włochy, Algieria, Pakistan, Uzbekistan, Kazachstan, Ukraina, Bangladesz, Kirgistan, Tadżykistan, Armenia, Gruzja, Laos i Zimbabwe. VimpelCom działa pod markami „Beeline”, „Kyivstar”, „WIND”, „Mobilink”, „banglalink”, „Telecel” i „Djezzy”.
Twitter: @VimpelCom
Blog: blog.vimpelcom.com
Strona internetowa: http://www.vimpelcom.com
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland