Ericsson: Jak branża teleinformatyczna wpływa na środowisko i co zmieni 5G?

Ericsson: Jak branża teleinformatyczna wpływa na środowisko i co zmieni 5G?

Do 2020 roku ilość przesyłanych danych w sieciach mobilnych będzie rosła średnio o 40% rok do roku – głównie za sprawą rozwoju mobilnego internetu, usług w chmurze i przyłączania do sieci nowych urządzeń. Za pięć lat sektor teleinformatyczny będzie odpowiedzialny za 2% globalnej emisji gazów cieplarnianych – analizuje firma Ericsson w swoim raporcie Sustainability and Corporate Responsibility 2014.

Sektor teleinformatyczny (ICT) odpowiada obecnie za 1,3% całkowitej emisji gazów cieplarnianych na świecie (GHG) wynika z raportu Ericsson Sustainability and Corporate Responsibility 2014. Nawet biorąc pod uwagę spodziewany gwałtowny wzost liczby subskrypcji mobilnych, wpływ ICT na klimat jest szacowany na 2% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w 2020 roku.

Niewielki wzrost procentowy wpływu branży teleinformatycznej na klimat wynika z rozwoju technologicznego oraz ogólnobranżowych wysiłków dążących do ograniczenia zużycia energii. Wpływ ICT na środowisko wciąż jest jednak istotny, dlatego ograniczanie negatywnego odziaływania branży pozostaje jednym z priorytetów.
 

ICT tworzy możliwości

Podczas gdy stały rozwój sektora teleinformatycznego tworzy wyzwania środowiskowe, daje on również ogromne możliwości i liczne rozwiązania, które pomagają niwelować emisję gazów cieplarnianych przez inne branże. Raport firmy Ericsson prognozuje, że rozwiązania ICT mają potencjał by zmniejszyć globalną emisję gazów cieplarnianych nawet o jedną szóstą. Odbywać się to będzie przede wszystkim za sprawą rezygnacji z fizycznych produktów i systemów na rzecz środowisk wirtualnych, zamiana podróży służbowych na efektywne środowiska telepracy i telekonferencji. Rozwiązania teleinformatyczne mogą również ograniczyć zużycie energii poprzez wykorzystanie smart pomierników i tzw. smart gridów – co szczególnie wpłynie na wzrost efektywności energetycznej takich sektorów gospodarki jak: energetyka, gazownictwo, transport i logistyka.

“Nasza strategia to maksymalizowanie wydajności energetycznej naszych własnych produktów i rozwiązań, redukowanie śladu węglowego naszych aktywności, ale również napędzanie transformacji, która umożliwi powstanie gospodarki opartej na technologiach niskoemisyjnych” – powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor Public and Media Relations w firmie Ericsson.

 
Wydajność energetyczna 5G

Najważniejsze wymagania i koncepcje funkcjonowania nowej sieci 5G są aktualnie ustalane.Wydajność energetyczna ukierunkowana na ogranieczenie konsumpcji energii elektrycznej jest jednym z kluczowych wymagań względem sieci nowej generacji. Ericsson przewiduje, że działania standaryzacyjne rozpoczną się już w przyszłym roku. W przypadku sieci poprzednich generacj: 2G, 3G i 4G wydajność energetyczna była zorientowana na  przejście z sieci „zawsze włączonej” do „zawsze dostępnej”. 5G pozwala potencjalnie na wykonanie kolejnego kroku do sieci „zawsze zoptymalizowanej”. Dzisiejsze sieci, ale również sieci przyszłości, będą musiały radzić sobie nie tylko z dużym natężeniem ruchu, ale również z dużymi amplitudami ruchu i niskim średnim napełnieniem sieci. Taka specyfika wymaga efektywnych trybów „wygaszania” sieci tak by zoptymalizować zużycie energii.

Raport Ericsson Sustainability and Corporate Responsibility 2014

Raport Ericsson Energy and Carbon Report 2014



Więcej o Ericsson

Ericsson jest siłą napędowa stojącą za Networked Society – światowy lider w obszarze usług technologi komunikacyjnych. Nasza długotrwała relacja z wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi na świecie pozwala ludziom i całym branżom osiągać swój pełen potencjał oraz tworzyć zrównoważoną przyszłość. 

Nasze usługi, oprogramowanie i infrastruktura – zwłaszcza mobilność, szerokopasmowy internet oraz chmura -  services, software and infrastructure – pozwalają branży telekomunikacyjnej i innym sektorom lepiej funkcjonować, zwiększać efektywność, podnosić poziom customer experience i korzystać z nowych możliwości.

Zatrudniamy około 115 000 pracowników i posiadamy klientów w 180 klientów. Łączymy globalną skalę działania z liderowaniem w obszarze technologii i usług. Wspieramy sieci, które łaczą ponad 2,5 mld subskrybentów. Czterdzieści procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Nasze inwestycje w R&D zapewniają nam i naszym klientów pozycję lidera.

Uruchomiona w 1876, firma Ericsson ma siedzibę w Sztokholmie w Szwecji. Sprzedaż netto firmy wyniosła w 2014 roku 228,0 mld SEK (33,1 mld USD). Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Kontakt dla mediów

Head of Marketing & Communications

Katarzyna Pąk