Ericsson walczy z cyfrowym wykluczeniem konsumentów. Zdalna pomoc dla użytkowników smartfonów
Ericsson walczy z cyfrowym wykluczeniem konsumentów. Zdalna pomoc dla użytkowników smartfonów
Ericsson wprowadził do swojej oferty rozwiązanie o nazwie Ericsson Device Care, które umożliwia operatorom zdalną kontrolę, konfigurację i diagnostykę mobilnych urządzeń i aplikacji. Użytkownikom, którzy nie posiadają jeszcze smartfonów ułatwi to zamianę starego telefonu na nowe urządzenie. To duży krok w kierunku ograniczenia cyfrowego wykluczenia.
Możliwość uzyskania zdalnej pomocy w przypadku korzystania z komputera, znana jest już od kilku lat. Pozwalamy wówczas zaufanej osobie połączyć się z naszym sprzętem, udostępniamy nasz ekran, a nawet pozwalamy na dokonywanie zmian systemowych. Teraz, identyczne wsparcie jest możliwe w przypadku urządzeń mobilnych. Wszystko za sprawą Ericsson Device Care.
Urządzenia mobilne, dostępne w rosnącej liczbie kształów i rozmiarów, oferują róźną jakość działania. Działają one w oparciu o różne systemy operacyjne, co stwarza wyzwanie deweloperom, którzy muszą optymalizować tworzone programy pod kątem wielu urządzeń i systemów, a użytkownicy natrafiają na problemy podczas korzystania z aplikacji lub podczas „przesiadki” z jednego systemu na drugi.
Konfiguracja i obsługa smartfona potrafi sprawić sporo problemów doświadczonym użytkownikom, a co dopiero osobom niezaznajomionym z nowinkami technologicznymi. W ramach zakupu smartfona operatorzy mogliby oferować np. godzinę rozmowy z konsultantem przy użyciu Device Care. Konsultant może za pomocą tego rozwiązania łatwo prezentować działanie sprzętu – np. podświetlając na ekranie ikony lub tekst, co znacznie ułatwiałoby np. starszym osobom start w świecie smartfonów.
– Osoby niekorzystające jeszcze ze smartfonów, nie wchodzą na ten rynek z kilku przyczyn. Przede wszystkim jest to strach przed nowościami, skomplikowaniem smartfonów i trudnością z ich obsługą. Wraz z rozwojem rynku urządzeń niskiego segmentu, cena staje się coraz mniejszą barierą, ale skomplikowanie smartfonów wciąż nią jest. Ten problem rozwiązać może Ericsson Device Care – powiedziała Katarzyna Pąk – dyrektor ds. public and media relations w firmie Ericsson.
Ericsson Device Care to również rozwiązania rewolucjonizujące działanie call center i centrów wsparcia. Rozwiązanie firmy Ericsson obniża koszty operacyjne operatorów poprzez zmniejszenie liczby zwracanych urządzeń, poprawia wskaźnik FCR (First Call Resolution) i skraca czas kontaktu klienta z centrum wsparcia. Ericsson Device Care pozwala operatorom łatwiej sprawdzić, co dokładnie widzi użytkownik, wzmacnia relację operatora z konsumentem i dostarcza nowego narzędzia do pogłębionej analizy biznesowej. Rozwiązanie bazuje na współpracy firmy Ericsson z AetherPal.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland