Ericsson wśród liderów rynku rozwiązań OSS w „magicznym kwadrancie” renomowanej firmy analitycznej
Ericsson wśród liderów rynku rozwiązań OSS w „magicznym kwadrancie” renomowanej firmy analitycznej
- Ericsson wymieniony wśród liderów rynku
- Przejęcie firm Telcordia i ConceptWave
- Wzmocnienie czołowej pozycji przedsiębiorstwa w obszarze rozwiązań OSS
W ciągu ostatnich dwóch lat firma Ericsson dokonała kilku strategicznych przejęć w celu uzyskania czołowej pozycji na rynku systemów wspomagających obsługę sieci (Operations Support Systems; OSS). Konsekwencją tych działań jest zdobycie statusu lidera w dziedzinie technologii OSS w „magicznym kwadrancie” opublikowanym przez renomowaną firmę analityczną Gartner. W roku 2011 przedsiębiorstwo miało także największy udział w światowym rynku systemów OSS, mierzony wielkością przychodów. Informacje na ten temat zawiera raport Market Share Analysis: Telecom Operations Management Systems (BSS, OSS and SDP), Worldwide, 2010-2011.
Przedstawiono w nim analizę możliwości producentów oferujących kompleksowe rozwiązania do zapewniania i udostępniania usług OSS.
Per Borgklint, szef działu rozwiązań wspomagających firmy Ericsson, powiedział: „Głównym elementem naszej strategii rozwoju produktów był zakup narzędzi do planowania oraz zarządzania zasobami i ofertą. Dążyliśmy do utrzymania czołowej pozycji na rynku systemów do zarządzania działaniem sieci telekomunikacyjnych dzięki dostarczeniu klientom zaawansowanych rozwiązań OSS. Jesteśmy zaszczyceni faktem, że w «magicznym kwadrancie» firmy Gartner dotyczącym systemów OSS umieszczono nas wśród liderów. Stanowi to potwierdzenie naszych możliwości, jeśli chodzi o szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów, jak również wskazuje istniejącą na rynku potrzebę większej efektywności i innowacyjności w obszarze realizacji usług i eksploatacji sieci”.
Firma Ericsson dysponuje bogatą wiedzą na temat metod funkcjonowania dostawców usług telekomunikacyjnych, dzięki czemu jest w stanie w kompleksowy sposób uwzględnić najbardziej istotne zagadnienia dotyczące sieci, infrastruktury informatycznej, usług oraz powiązanych procesów biznesowych. Według Pera Borgklinta, produkty firmy Ericsson umożliwiają rozwiązanie kluczowego problemu występującego u operatorów, jakim jest konieczność zarządzania złożonym, różnorodnym środowiskiem sprzętu i oprogramowania w celu zapewnienia prostych, spójnych i charakteryzujących się wysoką jakością mechanizmów obsługi użytkowników.
W projektach realizowanych na całym świecie Ericsson oferuje usługi doradcze związane z transformacją biznesową oraz integracją systemów w ramach kompleksowych rozwiązań przeznaczonych dla dostawców usług telekomunikacyjnych. Obejmują one systemy OSS, BSS, platformy realizacji usług nowej generacji, połączenia między sieciami oraz modernizację infrastruktury informatycznej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych usług i skorzystaniu z szerokiej, rozbudowanej oferty oprogramowania, klienci firmy Ericsson mogą dokonać transformacji działania systemów i przekształcenia środowiska informatycznego. Efektem tych działań jest poprawa obsługi użytkowników, wzrost efektywności i zwiększenie innowacyjności świadczonych usług.
Magiczny kwadrant
Firma Gartner nie rekomenduje żadnych producentów, produktów ani usług przedstawianych w publikacjach analitycznych, ani nie zaleca użytkownikom, aby korzystali wyłącznie z oferty dostawców uzyskujących najwyższe oceny. Publikacje analityczne firmy Gartner zawierają opinie jednostek badawczych tej firmy i nie powinny być interpretowane jako stwierdzenia faktów. Firma Gartner nie udziela jakichkolwiek gwarancji, wyraźnych lub domniemanych, w odniesieniu do takich analiz, a w szczególności gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.
Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska