Ericsson ConsumerLab zbadał, czy Polacy lubią zmieniać operatorów komórkowych

Ericsson ConsumerLab zbadał, czy Polacy lubią zmieniać operatorów komórkowych

  • Blisko dwie trzecie użytkowników komórek w Polsce jest od początku w tej samej sieci
  • Tych, którzy zmienili jednak usługodawcę, przekonały niższe ceny, a także potrzeba lepszej jakości usług i szerszego zasięgu

62 proc. użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej – wynika z badania Ericsson Consumer Lab.

Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile. Aż 79 proc. abonentów tej sieci deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada  po 74 proc. ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam „ląduje” większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15 proc. klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora. Dlaczego Polacy decydują się na zmianę operatora? Zdecydowanie najważniejsze są ceny. 61 proc. wskazań to „lepsza oferta, lepsze ceny” (można było podać kilka odpowiedzi).  Na drugim miejscu, z 26 proc. wskazań, również był argument finansowy. Badani odpowiadali, że  danej sieci są ich rodzina i przyjaciele, a to pozwala na tańsze połączenia między nimi.  Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta (21 proc.). 19 proc. klientów odpowiedziało, że zależało im na  telefonie komórkowym,  oferowanym przez nowego operatora. Aż 15 proc. ankietowanych, którzy zdecydowali się na zmianę operatora wskazywało, że liczy się jakość usług (brak przerw w połączeniach), a 14 proc. stawiało na lepszy zasięg.

Ericsson Consumer Lab zbadał też, jakimi kryteriami wyboru operatora mobilnego Internetu kierują się zmieniają pionierzy Internetu, czyli grupy społeczne, które określono w badaniu jako przebojową młodzież, eksperymentatorów oraz profesjonalistów. Dla wszystkich tych grup najważniejsze były niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad trzy czwarte odpowiedzi). Między 14 a 24 proc. (w zależności od grupy) wskazywało, że woli zapłacić więcej, by korzystać z doskonałych usług. Bardzo niewielu badanych wskazuje, że kieruje się dobrą obsługą klienta (średnia odpowiedzi to 4 proc.). Wyróżniają się tu profesjonaliści – aż 9 proc. przyznaje, że to dla nich jest najważniejsze przy wyborze operatora.

O firmie Ericsson 

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland 

www.youtube.com/ericssonpolska 

www.facebook.com/ericssonpolska



Kontakt dla mediów

Head of Marketing & Communications

Katarzyna Pąk