Najszybciej przyrastającą grupą użytkowników telefonii komórkowej są Tradycjonaliści

Najszybciej przyrastającą grupą użytkowników telefonii komórkowej są Tradycjonaliści

Ericsson Consumer Lab ustalił, że w ciągu ostatnich 3 lat do korzystania z telefonów komórkowych najbardziej przekonały się osoby powyżej 50. roku życia, określone w badaniu jako „Tradycjonaliści”. To najszybciej rosnąca grupa użytkowników komórek, w której stopień penetracji wzrósł ponad dwukrotnie z 23% do 54%. Do korzystania z telefonii mobilnej nowych użytkowników mogą zachęcić niższe rachunki za połączenia. Umożliwia to rozwiązanie Dynamic Discount Solution firmy Ericsson.

85% Polaków korzysta z telefonów komórkowych. Oznacza to wzrost o 13 punktów procentowych w porównaniu z badaniem z 2006 roku. Największy wzrost został zaobserwowany wśród osób powyżej 50 roku życia, korzystających głównie z podstawowych funkcji telefonu, gdzie stopień penetracji osiagnął 54%.

Wzrostowi penetracji telefonów komórkowych w Polsce towarzyszy widoczny spadek posiadania telefonów stacjonarnych w domach. W aktualnym badaniu 58% respondentów zadeklarowało posiadanie telefonu stacjonarnego w domu. W analogicznym badaniu z 2006 roku taki fakt potwierdziło 65% respondentów.

W porównaniu z poprzednim badaniem wzrosła również długość rozmów przez telefon komórkowy, z 15 minut deklarowanych w 2006 do 26 minut w 2009 roku. To blisko 74% wzrost długości rozmów. Powiększył się parytet zarówno rozmów prywatnych jak i służbowych – z 4 do 9 minut w przypadku rozmów prywatnych i z 11 minut do 17 w przypadku rozmów służbowych. Na tle Europy rozmawiamy przez komórkę jednak wciąż rzadziej niż inne nacje – Niemcy rozmawiają przez 34 minuty, Szwedzi przez 41 minut a  Włosi aż przez 56 minut.

Najwyższy wskaźnik wzrostu penetracji telefonii komórkowej odnotowano w grupie osób starszych (50+) korzystajacych z podstawowych funkcji telefonu. Penetracja w tej grupie wzrosła o 31 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim badaniem – z 23% do 54%.

Ericsson posiada w swoim portfolio rozwiązanie Dynamic Discount Solution, dzięki któremu operatorzy telekomunikacyjni mogą efektywniej wykorzystywać własną sieć i zachęcić użytkowników do jeszcze częstszego korzystania z komórek. Rozwiązanie to pozwala klientowi sprawdzić na wyświetlaczu swojego telefonu, jaki rabat przysługuje mu w danej chwili w określonym miejscu. Podczas małego ruchu w sieci ceny połączeń mogą być niższe nawet o 99 procent.

Rozwiązanie Dynamic Discount oznacza zupełnie nowy sposób wyceny usług telekomunikacyjnych, który motywuje użytkowników do nawiązywania połączeń w promocyjnych cenach. Operator, który zdecyduje się na wdrożenie Dynamic Discount w Polsce zyska istotną przewagę konkurencyjną.

Prezentacje wyników badań Consumer Lab z 2006 i 2009 roku, wraz z filmami znajdują się na stronie http://www.ericsson.com/pl/consumer_lab/index.shtml

Więcej informacji na temat rozwiązania Dynamic Discount Solution znajduje się na stronie http://www.ericsson.com/pl/solutions/dynamic_discount_solution.shtml

 

O badaniu Consumer Lab Polska 2009

Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

O Consumer Lab

Consumer Lab istnieje od 15 lat w ramach Grupy Ericsson skupiając się na poznawaniu zachowań konsumentów. Każdego roku przeprowadza badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w 11 krajach na 4 kontynentach na świecie. Badania Consumer Lab są reprezentatywne dla 1,1 miliarda ludzi na całym świecie.

Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.

Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich” poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 75.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 32,2 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.

Zapraszamy na

www.ericsson.com/pl

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska



Kontakt dla mediów

Head of Marketing & Communications

Katarzyna Pąk