Ericsson Response niesie pomoc ofiarom kataklizmów
Ericsson Response niesie pomoc ofiarom kataklizmów
Ericsson prowadzi globalny program wolontariatu pod nazwą Ericsson Response. Od 2000 roku rozsiani po całym świecie pracownicy firmy niosą pomoc regionom dotkniętym katastrofami dostarczając rozwiązań telekomunikacyjnych, które ułatwiają prowadzenie akcji ratowniczej. Ericsson Response współpracuje Organizacją Narodów Zjednoczonych (ONZ) oraz Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.
Ericsson używa swojej technologii, zasobów i rozwiązań, aby wspierać ludzi, którzy znaleźli się w potrzebie. Ericsson Response uczestniczy w akcjach ratunkowych prowadzonych przez organizacje międzynarodowe, na terenach dotkniętych kataklizmami.
Ericsson Response skupia około 200 pracowników firmy, legitymujących się różnymi umiętnościami oraz doświadczeniem zawodowym. Przed wzięciem udziału w misji uczestnicy akcji przechodzą intensywne szkolenia obejmujące m.in ćwiczenia symulacje w szybkim wdrażaniu systemu łączności alarmowej w ramach sieci GSM, WIDER oraz innych rozwiązań telekomunikacyjnych.
Ericsson reaguje na prośby o wsparcie wysyłane przez ONZ oraz Międzynarodowy Ruch Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca kierując w miarę możliwości ludzi i sprzęt w rejon zdarzenia. Czas reakcji na zgłoszenie wynosi od 2 godzin do 1 tygodnia. W nagłych przypadkach Ericsson organizuje wsparcie poprzez lokalne oddziały firmy.
W praktyce działania wolontariuszy z inicjatywy Ericsson Response polegają na zdiagnozowaniu skali uszkodzeń, wskazaniu jakie zasoby należy wykorzystać, a następnie instalacji sprzętu telekomunikacyjnego, który ułatwia prowadzenie akcji ratunkowej.
W 2008 roku wolontatiusze z Ericsson Response wspierali m.in. działalność programu Save the Children w Sudanie oraz Światowy Program Żywnościowy w Dubaiu. Ponadto Ericsson Response zapewnił łączność dla akcji ratunkowej po powodzi w Panamie oraz huraganie w Birmie.
W trakcie 125 letniej historii firmy, Ericsson był zaangażowany w wiele wyzwań związanych z niesiem pomocy ofiarom zdarzeń. Firma zapewniła łączność mobilną dla obozu uchodźców podczas wojny w Kosowie, odbudowywała infrastrukturę telekomunikacyjną zniszczoną przez trzęsienie ziemi w Turcji i dostarczyła namioty dla poszkodowanych w tej katastrofie. Ericsson zapewnił również telefony ofiarom powodzi w Wietnamie.
Wolontariusze z firmy Ericsson nie biorą udziału w usuwaniu skutków katastrof spowodowanych działaniami wojennymi lub sił pokojowych.
Więcej informacji na temat Ericsson Response na stronie: http://www.ericsson.com/pl/ericsson/ericsson_response.shtml
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.