Nastolatkowie oglądają Youtube przez kilka godzin każdego dnia

Lista przynależnych kategorii publikacji

Pierwsze pokolenie które dorastało razem z internetem ma już ponad trzydzieści lat. Internet zmienia się, wraz z nim nawyki każdego nowego pokolenia. Jedną z najważniejszych zmian jest ogromna ilość wideo w sieci. Dzisiaj szacuje się, że każdej minuty, do serwisu Youtube trafia trzysta godzin wideo. Według badań przeprowadzonych w roku 2011, do serwisu każdej minuty dodawano około trzydziestu godzin plików wideo – to dziesięciokrotny wzrost w ciągu pięciu lat.

W ciągu tych czterech lat zmienił się również sposób korzystania z Youtube. Obecnie, dwadzieścia procent nastolatków (w wieku 16−19 lat) twierdzi, że spędza na oglądaniu wideo w tym serwisie ponad trzy godziny dziennie, w roku 2011 odsetek wynosił zaledwie siedem procent. Pierwsze pokolenie internetu, nazwane „digital natives” spędza swój wolny czas w inny sposób. Zaledwie dziewięć procent dzisiejszych 30-34-latków przyznało że korzysta z YouTube przynajmniej trzy godziny dziennie. Dzisiejszych nastolatków często opisuje się jako „streaming natives” – to uzasadnione: czterdzieści sześć procent z nich spędza na Youtube ponad godzinę dziennie.

Nastolatkowie oglądają wideo na różnych platformach, pięćdziesiąt procent czasu przeznaczonego przez nich na oglądanie wideo przypada na urządzenia przenośne – to znacząco więcej niż w przypadku innych grup wiekowych. Na same smartfony przypada aż dwadzieścia osiem procent ogólnego czasu czasu oglądania wideo. „Streaming natives” to jedyna grupa wiekowa spędzająca swój czas przed smartfonem częściej niż przed jakimkolwiek innym urządzeniem. Co ciekawe, szesnaście procent współczesnych nastolatków korzysta ze streamingu muzyki więcej niż trzy godziny dziennie, to więcej niż każda inna grupa wiekowa.

Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016" pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.

Zobacz również: 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2016. Early adopters przestają się liczyć.

Więcej informacji o raporcie 10 Hot Consumer Trends for 2016

Raport

Infografika

Prezentacja

Film

Kontakt dla mediów

Katarzyna Pąk

Head of Marketing & Communications

Ericsson Sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa

http://media.ericsson.pl

Aneta Kranz

Ericsson Sp. z o.o.

Wojeciech Jabczyński

rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Anna Żmuda-Muszyńska

Rzecznik Prasowy AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza

Ericsson sp. z o.o.

Ericsson sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszaw

Ericsson Sp. z o.o.

Ericsson Sp. z o.o.

Anna Wdowińska

Fundcja Edykacyjna Perspektywy

Załączniki

Odsetek konsumentów oglądających Youtube dłużej niż trzy godziny dziennie

Odsetek konsumentów oglądających Youtube dłużej niż trzy godziny dziennie

png 21,7 kB
Pobierz plik

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska