Ericsson uruchomił program pomocy humanitarnej dla Ameryki Centralnej i Karaibów.

Ericsson wraz z Międzynarodową Federacją Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) uruchomił program pomocy humanitarnej Ericsson Response dla Ameryki Centralnej i Karaibów. Pierwszy, pilotowy, program Ericsson Response w Ameryce Centralnej będzie miał swoją bazę w Pan-American Disaster Response Unit (PADRU) w byłej bazie Howard, niedaleko kanału Panamskiego.

W ramach porozumienia podpisanego 2 września 2002 roku przez firmę Ericsson oraz IFRC na Światowym Szczycie w Johannesburgu, PADRU otrzyma dwa kontenery ze sprzętem firmy Ericsson, jaki jest niezbędny do uruchomienia sieci komórkowej. Sprzęt ten można w szybkim czasie zainstalować na terenach objętych klęską żywiołową. Każdy kontener zawiera hardware oraz software umożliwiający równoczesne funkcjonowanie 12 linii telefonicznych. Dodatkowo, Ericsson dostarczy dla PADRU 1,200 mobilnych terminali.

„Uruchomienie programu Ericsson Response w Ameryce Centralnej oraz na Karaibach jest wyrazem naszego zaangażowania w tym regionie,” powiedział Dag Nielsen, Dyrektor programu Ericsson Response. „Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie ta inicjatywa obejmie swoim zasięgiem cały kontynent.”

Zgodnie z porozumieniem, Ericsson oraz IFRC będą prowadzić współpracę w celu niesienia pomocy humanitarnej dla regionów dotkniętych klęską na całym świecie. Takie wsparcie obejmuje między innymi: dostarczenie rozwiązań umożliwiających komunikację oraz wysłanie wolontariuszy z Ericsson Response.


W Ameryce Centralnej, Ericsson oraz IFRC zatrudnia zespół siedemnastu, odpowiednio przeszkolonych ludzi, którzy są doskonale zaznajomieni z technologią firmy Ericsson oraz metodami zarządzania komunikacją w sytuacjach klęsk i katastrof. Zespół jest wspierany przez wolontariuszy z Czerwonego Krzyża oraz z Ericsson Response.


Więcej informacji na stronach: http://www.ericsson.com/press oraz

www.ericsson.com/ericssonresponse

Historia Ericsson Response

Głównym celem programu Ericsson Response jest przywrócenie łączności telefonicznej na terenach dotkniętych klęską, poprzez instalację sieci komórkowej. Ta inicjatywa jest doskonałym przykładem wsparcia, jakie sektor prywatny może udzielić obszarom dotkniętym katastrofą.

Ericsson Response ma opracowane procedury umożliwiające zarządzanie klęską, w szczególności na terenach podwyższonego ryzyka. Dodatkowo, dzieląc się wiedzą z zakresu zarządzania klęską, program pomaga w mobilizacji rządów, organizacji humanitarnych i sektora prywatnego w celu podniesienia jakości szybkiego reagowania na katastrofę.

Ericsson wiele razy dostarczał wsparcie na tereny dotknięte klęską żywiołową. W Ameryce Łacińskiej, wraz z IFRC, Ericsson Response działał aktywnie niosąc pomoc w czasie powodzi w Wenezueli w 1999 roku, oraz trzęsienia ziemi w El Salwador i w Peru w 2001 roku.

Kontakt dla mediów

Katarzyna Pąk

Head of Marketing & Communications

Ericsson Sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa

http://media.ericsson.pl

Aneta Kranz

Ericsson Sp. z o.o.

Wojeciech Jabczyński

rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

Orange Polska

Anna Żmuda-Muszyńska

Rzecznik Prasowy AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza

Ericsson sp. z o.o.

Ericsson sp. z o.o.

ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszaw

Ericsson Sp. z o.o.

Ericsson Sp. z o.o.

Anna Wdowińska

Fundcja Edykacyjna Perspektywy