Log in
Your Local Ericsson site

Warszawa przed nadchodzącą rewolucją technologiczną.

24 czerwca 2016, 16:13Kategorie:Technologia, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Badania konsumenckie w Polsce Inne formaty notatki:

  • Konferencja Ericsson i Uniwersytetu Warszawskiego podsumowaniem badań firmy i uniwersytetu.
  • Liczymy na połączenie świata rzeczywistego ze światem wirtualnym, a przez sieć chcemy pomagać innym – to kluczowe wnioski z raportu Ericsson 10 Hot Consumer Trends 2016
  • Poczucie sprawczości i czynienia dobra najważniejszymi argumentami przemawiającymi za korzystaniem z sieci społecznościowych – to jeden z wniosków z badania przeprowadzonego przez studentów Uniwersytetu Warszawskiego

Konferencja odbyła się w historycznej siedzibie Uniwersytetu Warszawskiego, w zabytkowym Pałacu Kazimierzowskim i była podsumowaniem kolejnej edycji współpracy pomiędzy Ericsson i Uniwersytetem Warszawskim. Publicznie otwarta konferencja i dyskusja dotycząca trendów konsumenckich były pretekstem by otworzyć podwoje Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego w rocznicę dwóchsetlecia istnienia uczelni oraz stu czterdziestu lat istnienia firmy Ericsson.

W czasie konferencji zaprezentowano rezultaty badania, bazującego na raporcie Ericsson 10 Hot Consumer Trends 2016. Badanie przeprowadzone przez studentów Uniwersytetu Warszawskiego dotyczyło obserwacji trendów konsumenckich w Warszawie i mentalnego przygotowania na konsekwencje związane z rozwojem technologii, z naciskiem na komercyjne wdrożenie technologii 5G w 2020 roku.

Co zmieni zachowania konsumentów?

Według tegorocznego badania Ericsson 10 Hot Consumer Trends, konsumenci zgodnie wyrażają chęć aby świat rzeczywisty połączył się ze światem wirtualnym, a poprzez sieć chcą pomagać innym. Jedyne co budzi ich wątpliwości, to poziom zabezpieczeń przed hakowaniem kolejnych rodzajów elektroniki użytkowej.

To nie atrakcyjność urządzeń mobilnych będzie wpływać na zachowania konsumentów, lecz precyzja  narzędzi wykorzystywanych w wirtualnym świecie – mówi Michael Björn, szef zespołu Ericsson ConsumerLab, badającego zachowania konsumentów w odniesieniu do technologii.

Lekarze i praca zdalna

Kolejnym krokiem w ewolucji systemów łączności będzie technologia 5G, której komercyjne wdrożenie planowane jest na 2020 rok. W największym stopniu skorzystają z niej branże, w których ważne jest przesyłanie dużej ilości danych bez opóźnień. 5G znajdzie zatem zastosowanie na przykład w autonomicznych pojazdach. Będzie też czynnikiem, dzięki któremu szybciej rozwinie się tzw. Internet Rzeczy.

Medycyna daje szerokie pole zastosowań dla precyzyjnych rozwiązań opartych o 5G zarówno w zakresie diagnozowania pacjentów na odległość, jak również w dziedzinie zdalnych operacji wykonywanych przez roboty, a kontrolowanych przez chirurgów. Dzięki temu pacjenci zyskają lepszy dostęp do specjalistów i tańszych zabiegów - wyjaśnia Emil Kamiński, Automation & Innovation Manager w firmie Ericsson.

Lepiej wrzucić na fejsa niż zgłosić na policję

Mieszkańcy rejonów narażonych na kataklizmy chcą wykorzystywać sieci społecznościowe w celu niesienia pomocy ofiarom. Przykładem jest trzęsienie ziemi w Fukushimie, kiedy przestały działać telefony komórkowe. Jedynym źródłem informacji o zagrożeniu i możliwościach ratunku były działające serwisy społecznościowe. Mieszkańcy Warszawy pytani przez studentów twierdzą jednak, że w nagłym wypadku wolą zadzwonić na numer alarmowy i otrzymać fachową pomoc.

Badania przeprowadzone przez warszawskich studentów pokazują, że ludzie chętniej angażują się w działania w sieciach społecznościowych mając poczucie sprawczości i czynienia dobra. Przykładami są akcje szukania skradzionych przedmiotów lub zaginionych osób, które dzięki efektowi skali aktywizują setki a czasami tysiące osób.

To właśnie skala jest wskazana jako główny czynnik popularności i użyteczności środowisk sieciowych, które mają aspiracje posiadania już nie setek, ani tysięcy ale milionów członków.

Także w kwestiach czysto ekonomicznych konsumenci coraz częściej ufają informacjom pochodzącym z sieci, zwłaszcza w kwestiach związanych z jakością produktów, bardziej ufając opiniom internautów niż informacjom handlowym przedstawianym przez producentów.

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska