Log in
Your Local Ericsson site

Wykorzystanie nowoczesnych technologii w Polsce w rękach przedszkolaków

08 grudnia 2015, 14:55Kategorie:Technologia, Mobility Report, Badania konsumenckie w Polsce Inne formaty notatki:

Koło Naukowe Chi Kwadrat działające w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, przeprowadziło we współpracy z firmą Ericsson badanie „Trendy w postrzeganiu nowoczesnych technologii”.

Badania jakościowe przeprowadzone w 2015 roku przez studentów wśrod dzieci i młodzieży uzupełniają raport Ericsson ConsumerLab zrealizowany w 2015 roku wśród grupy Polaków w wieku 15-69 lat.

Prace nad badaniem prowadzone były pod opieką prof. Anny Gizy-Poleszczuk. Współpraca firmy Ericsson i Uniwersytetu Warszawskiego to realizacja idei współpracy biznesu i uczelni wyższych. Jest to pierwszy wspólny projekt prowadzony przez Ericsson z Uniwersytetem Warszawskim.

Studenci wykazali, że polskie przedszkolaki są niezwykle inicjatywne w korzystaniu z nowych technologii. Mimo to, ich rodzice nie kształtują sposobu w jaki młodzi korzystają z nowych technologii, ograniczają się do udostępniania dzieciom sprzętu elektronicznego.

Okres wszesnoszkolny także nie sprzyja kreatywnemu użyciu dostępnej technologii.

Apogeum zaangażowania technologicznego przypada na okres gimnazjalny. Młodzież ogranicza się jednak jedynie do rozrywki i życia towarzyskiego, wykorzystując do tego nowoczesne technologie. Posiadane urządzenia są wyznacznikiem statusu w grupie rówieśniczej.

Czas spędzony w szkole nie jest wykorzystywany do rozwijania umiejętności świadomego użytkowania nowych technologii.

„Polskie instytucje, w tym także szkoły, są atechnologiczne; rodzice niezaangażowani. Jedni i drudzy nie potrafią wykorzystać potencjału drzemiącego w nowoczesnych technologiach i zapale swoich dzieci. Młodzież dopiero w czasie studiów zaczyna dostrzegać wagę kompetencji cyfrowych w życiu i przyszłości zawodowej – powiedziała prof. Anna Giza-Poleszczuk z Uniwersytetu Warszawskiego

Studenci szybko odnajdują się w świecie nowych urządzeń, które zaczynają służyć im jako narzędzia, zarówno do pracy jak i nauki.

Wyniki studenckiego badania potwierdzają trendy zaobserwowane w raporcie Ericsson ConsumerLab. Sześćdziesiąt sześć procent Polaków spędza więcej niż trzy godziny dziennie w internecie. To znacząco więcej niż Brytyjczycy i Niemcy. W Europie ponad trzy godziny dziennie w internecie spędza pięćdziesiąt dwa procent ankietowanych. Doganiamy Europę również w wykorzystywaniu urządzeń mobilnych. Polacy ściągają aplikacje na smartfon częściej niż reszta Europy. To efekt wzrostu liczby smartfonów które posiadają Polacy. Wykorzystanie możliwości internetu ogranicza się jedynie do urządzeń i aplikacji nam znanych. Niechętnie odkrywamy nowe możliwości swoich urządzeń.

Technologiczna inicjatywność Polaków zanika na etapie nauczania szkolnego. Nadzieja na zmianę w przedszkolakach i ich świadomym wykorzystaniu technologii w przyszłej edukacji i życiu codziennym.

Badania Ericsson i Uniwersytetu prowadzone były równolegle i niezależnie od siebie.

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Tagi komunikatu: badania, ConsumerLab

Dla dziennikarzy

Wszystkie zasoby biura prasowego są dostępne tylko dla akredytowanych osób. Jeżeli jeszcze nie jesteś użytkownikiem biura prasowego, prosimy o rejestrację.

Tagi