Nowa platforma usługowa na stadionie Legii Warszawa
Nowa platforma usługowa na stadionie Legii Warszawa
Ericsson dostarczył kompletne rozwiązanie sieci radiowej dla stadionu Legii. Uruchomiono nowatorską platformę usługową.
Stadion Legii Warszawa jako pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie zostal wyposażony w platformę usługową opartą o indywidualną sieć Wi Fi na stadionie.
Sieć firmy Ericsson umożliwia łączenie się z szybkim internetem na całym stadionie Legii, jak również w innych obiektach położonych przy Łazienkowskiej 3: klubowych biurach, sklepie kibica oraz w stadionowej restauracji.
Głównym elementem współpracy Ericsson i Legii Warszawa jest platforma usługowa, dostępna dla wszystkich, dzięki WiFi na stadionie. Platforma oferuje zestaw usług, wzbogacających wizytę na Łazienkowskiej, takich jak zakup gadżetów dostępnych w Legia FanStore czy biletów na mecze. W najbliższym czasie aplikacja umożliwi skorzystanie z nowych funkcjonalności m.in. zamawianie jedzenia z dostawą na konkretne krzesełko na trybunach.
Projekt Ericsson dla Legii obejmował: planowanie radiowe, prace instalacyjne i optymalizację radiową. Została również wykonana integracja z systemami zewnętrznymi takimi jak Captive Portal.
Na stadionie zamontowano ogółem kilkanaście rodzajów urządzeń, takich jak przełączniki agregacyjne, kontrolery WiFi, routery i system zarządzania Ericsson WiFi Manager. Ułożono ponad dziesięć kilometrów kabli – głównie światłowodowych.
Łączność z siecią umożliwiają sto pięćdziesiąt trzy punkty dostępowe (access pointy). Sto dwanaście z nich zamontowano nad dolną i górną trybuną stadionu przy użyciu specjalistycznych uchwytów. To punkty dostępowe typu AP5114, zwane stadionowymi.
Infrastruktura WiFi została zaprojektowana w celu zapewnienia wydajnego i niezakłóconego połączenia internetowego dla trzydziestu jeden tysięcy kibiców na stadionie. Ruch jaki może przechodzić przez stworzoną przez Ericsson sieć WiFi jest porównywalny do ruchu w sieci internetowej miasta o średniej wielkości.
Umowa Ericsson i Legii Warszawa jest modelowym przykładem partnerstwa biznesowo-technologicznego.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland