Log in
Your Local Ericsson site

Ericsson współcześnie

Pracownik

W 1992 roku Ericsson na dobre wrócił do Polski. W Warszawie powstała spółka Schrack Ericsson, by reprezentować także austriacką firmę Schrack, w której Ericsson miał 80% udziałów. W roku 1995 powstaje polska firma Ericsson Sp. z o.o. będąca w całości własnością Telefonaktiebolaget LM Ericsson.

Początkowo siedziba spółki mieściła się przy ul. Solec 48. Wreszcie po kilku przeprowadzkach w 2002 roku firma Ericsson znalazła reprezentacyjną siedzibę w Al. Jerozolimskich 92. W styczniu 2015 roku Ericsson przeniósł się do kompleksu biurowego "Park Rozwoju" na warszawskim Służewcu.

W ofercie firmy Ericsson w Polsce są m.in. budowa i migracja sieci, projektowanie sieci, planowanie, dostosowywanie i optymalizacja  sygnału radiowego, profesjonalne zarządzanie projektami i programami, obsługa i wsparcie systemów/sieci, konsultacje techniczne dla rozwiązań telekomunikacyjnych, systemy wspomagające eksploatację oraz działalność biznesową i operacyjną (OSS/BSS), integracja systemów i szkolenia.

W Polsce Ericsson współpracuje z wszystkimi najważniejszymi operatorami komórkowymi. W chwili obecnej największymi klientami Ericssona są Polkomtel, T-Mobile i Netia. Firma zapewnia operatorom najnowocześniejszą infrastrukturę, oprogramowanie, utrzymanie i obsługę sieci. Już w 1994 roku Ericsson podpisał kontrakt z PTK Centertel (obecnie Orange) na budowę pierwszej sieci telefonii komórkowej w Polsce. Natomiast w 1996 roku firma podpisała umowę z PTC na na budowę sieci komórkowej GSM.  W 2004 roku Ericsson podpisał przełomowy kontrakt na dostarczenie infrastruktury 2G i 3G dla Polkomtela. Wspomniana umowa była kontynuacją bliskiej współpracy zapoczątkowanej w 2002 r. W 2006 roku Ericsson rozszerzył spektrum działań, podpisując pierwszą na świecie umowę managed services z operatorem stacjonarnym, którym była Netia. Umowa została rozszerzona w 2010 i ponownie w 2012 roku.

Pracownik Ericsson

Ericsson jest w Polsce dominującym graczem na rynku dostawców infrastruktury dla sieci stałych i mobilnych w technologii 4G. W 2012 roku firma podpisała kontrakt z Polkomtelem na modernizację sieci i rozwój technologii LTE, co potwierdza pozycję Ericssona, jako lidera na rynku LTE na świecie. 

W roku 2015 Ericsson podpisał unikatową umowę partnerską z klubem Legia Warszawa. Wdrożono rozwiązanie – Small Cell as-a-Service, na które składa się kompletna infrastruktura Wi-Fi oraz platforma usługowa dostępna z poziomu aplikacji.

Od lewej na zdjęciu: Rafał Wyszomierski, wiceprezydent Legii Oliver Kanzi, Prezes firmy Ericsson w Polsce Anna Olesiejuk-Chacińska, członek zarządu w Ericsson Jakub Szumielewicz, wiceprezydent Legii

Od lewej na zdjęciu: Rafał Wyszomierski, wiceprezydent Legii Oliver Kanzi, Prezes firmy Ericsson w Polsce Anna Olesiejuk-Chacińska, członek zarządu w Ericsson oraz Jakub Szumielewicz, wiceprezydent Legii

W tym samym roku Ericsson stał się partnerem Orange w transformacji OSS. Ericsson przeprowadzi transformację i optymalizację procesów i systemów informatycznych operatora telefonii komórkowej.

W roku 2015 Ericsson ogłosił intencje przejęcia działalności firmy Ericpol w Polsce i na Ukrainie.

Ericsson ConsumerLab – zespół badawczy, działający w Ericssonie od 1995 roku, wielokrotnie badał zachowania rónież polskich konsumentów. Consumer Lab prowadzi analizy rynku i jego segmentacji, rozpoznawanie trendów i nowych obszarów biznesu, a także organizuje cykliczne warsztaty i symulacje rynkowe dla pogłębienia wiedzy klientów na temat funkcjonowania rynku. Wyniki raportów ConsumerLab są publikowane na stronach firmowych Ericsson.