Polscy użytkownicy smartfonów oceniają sieci komórkowe. Raport Ericsson ConsumerLab

teaser.png

Polscy użytkownicy smartfonów oceniają sieci komórkowe. Raport Ericsson ConsumerLab

  • Jakość mobilnego internetu jest dla 20 procent Polaków korzystających ze smartfonów, najważniejszym czynnikiem determinującym lojalność wobec operatora komórkowego
  • Polska znalazła się wśród 14 krajów objętych badaniem Ericsson ConsumerLab, dotyczącym korzystania z sieci komórkowych.

Co drugi Polak nie chce zmienić swojego operatora komórkowego

Połowa użytkowników smartfonów w Polsce chce nadal korzystać z usług swojego operatora. Bardziej przywiązani do swojej obecnej sieci są Niemcy i Anglicy (odpowiednio 52 i 58 procent).

Dla 20 procent użytkowników smartfonów w Polsce, czynnikiem decydującym o lojalnośći w stosunku do operatora komórkowego jest jakość oferowanego przez niego internetu mobilnego. To samo, globalnie kryterium wynosi 29 procent i jest najważniejszym dla biorących udział w światowym badaniu. Znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym.

W Polsce lojalność polskich użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu.

Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią.

Jakość wideo najważniejszym kryterium dla użytkowników smartfonów

Harmonijny przepływ wideo odpowiedzialny za główne obciążenie w sieciach mobilnych staje się coraz większym wyzwaniem dla operatorów. Co czwarty użytkownik smartfona w Polsce ogląda transmisje publikowane na żywo przez aktorów, sportowców i celebrytów w serwisie Facebook. Trzydzieści sześć procent użytkowników dzieli się swoimi materiałami wideo publikując je na Snapchacie i Instagramie. Jednocześnie według ostatniego raportu Ericsson ConsumerLab dla 41 procent użytkowników w Polsce problemy z płynnym oglądaniem wideo są najbardziej frustrujące.

„Operatorzy zwracają szczególną uwagę na posiadanie sieci, która zapewni ich klientom bezproblemowe oglądanie materiałów wideo. Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2021 roku ruch danych w sieciach mobilnych wzrośnie trzynastokrotnie. Materiały wideo będą wtedy odpowiadać za 70 procent tego ruchu. Udoskonalanie jakości sieci komórkowych dla swobodnego przepływu danych jest jednym z ważnych tematów jakie podejmujemy w naszych rozmowach z operatorami” powiedział Martin Mellor - szef firmy Ericsson w Polsce.

Globalna wersja raportu

Informacje o raporcie

Raport powstał na podstawie badań ilościowych i jakościowych oraz pomiarów przeprowadzonych na urządzeniach. 30 użytkowników smartfonów z Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wzięło również udział w badaniach pogłębionych.

W lutym 2016 roku, przeprowadzono internetową ankietę, w której udział wzięło po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy użytkowników w przedziale wiekowym 18-69 lat  korzystających ze smartfonów z systemem Android i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.



O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy ponad 115 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2015 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 246,9 mld SEK. Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Kontakt dla mediów

Head of Marketing & Communications

Katarzyna Pąk