Ericsson gotowy do komercyjnego wdrożenia wielosystemowych stacji bazowych z serii RBS 6000

teaser.jpg

Ericsson gotowy do komercyjnego wdrożenia wielosystemowych stacji bazowych z serii RBS 6000

Radiowe stacje bazowe z rodziny 6000 zostały stworzone w celu sprostania nowym wyzwaniom, przed jakimi stają obecnie operatorzy sieci komórkowych. Są one zbudowane według technologii przyszłości przy jednoczesnej kompatybilności ze stacjami starszej generacji. RBS 6000 zapewnia łatwą migrację w kierunku nowych funkcjonalności i technologii radiowych oraz wsparcie dla wielu systemów jednocześnie, czyli GSM/EDGE, WCDMA/HSPA oraz LTE. Pierwsze komercyjne wdrożenia stacji bazowych z serii RBS 6000 na świecie spodziewane są w drugiej połowie 2009 roku.

Mieszcząca się w jednej szafce radiowa stacja bazowa z serii RBS 6000, jest rozwiązaniem wymagającym mniejszych nakładów w jego utrzymanie i przygotowanie niż dotychczas wykorzystywane rozwiązania. Nowe, energooszczędne stacje bazowe charakteryzują się tym, że należą do najmniejszych na rynku i obsługują sieci GSM/EDGE, WCDMA/HSPA oraz LTE w jednym zestawie. Jest to rozwiązanie łatwiejsze do transportu, instalacji i uruchomienia, co w znaczący sposób wpływa na zmniejszenie kosztów operacyjnych.

Produkty z serii RBS 6000 są dostępne w zestawach indoor, outdoor oraz main-remote. Nowe stacje do zajmują tylko 25 procent powierzchni używanej przez urządzenia poprzedniej generacji przy jednoczesnym podwojeniu ich wydajności. Radiowe stacje bazowe RBS 6000 redukują zużycie energii od 20 do 65 procent w porównaniu z dotychczas istniejącymi stacjami radiowymi firmy Ericsson. Nowe energooszczędne rozwiązanie pomaga operatorom zredukować koszty utrzymania infrastruktury.

Z uwagi na to,że nowe stacje bazowe z serii RBS 6000 mogą być używane łącznie z istniejącymi w sieci stacjami starszej generacji z serii RBS 2000 lub RBS 3000 można stopniowo wdrażać nowe rozwiązanie w sieci operatora.

Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.

Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu i NASDAQ.

 



Kontakt dla mediów

Head of Marketing & Communications

Katarzyna Pąk